بسمه تعالی

باز زمزمه رفتن بود ،پس باید رفت ،باید راهی شد و چون گر شوق حرم باشد سهل است بیابانها.

این برنامه در جدول برنامه شش ماهه دوم نبود ولی بنا به دعوت هیئت کوهنوردی شهرستان سراب انجام گرفته بود که مورد قبول انجمن قرار گرفت !

با اعلام آمادگی قرار براین شد روز جمعه مورخه 21/11/89ساعت 4بعد ظهر مقابل دفتر انجمن جمع شویم .همنوردان همه سر موقع پای مینی بوس حاضر شدند- مینی بوس راس ساعت 36/4بعد ظهر به مقصد سراب حرکت کرد –همنوردان همه خوشحال بودند بعد از پشت سرگذاشتن مشکلات جاده ساعت 25/9 به سراب رسیدیم و به دفتر هیئت کوهنوردی رفتیم –بعد از ثبت نام اسامی همنوردان و گرفتن سهمیه صبحانه فردا – جهت استراحت در سالن سنگنوردی مستقر شدیم –شام مختصری خوردیم و خوابیدیم تا آمادگی کامل برای صعودسنگین فردا داشته باشیم .صبح ساعت 5 بیدار باش زده شد –صبحانه مختصری صرف شد بعد از آماده کردن کوله پشتی ها با مینی بوس به طرف آبگرم اسب فروشان حرکت کردیم بجز ما، کوهنوردان زیادی از شهرستانها در این برنامه صعود شرکت داشتند لذا همگی در صف منظم و طولانی تقریباُ به تعداد دویست نفر از شمال شرقی  ساعت 7 صبح براه افتادیم هوا نسبتا سرد و مه آ لود بود ،جلودارمان شاهین اسکندری با قدمهای آرام و کوتاه اما مصمم واستوار در حرکت بود ،کم کم ارتفاع می گرفتیم،وزش بادسرد صبگاهی صورت ها را نوازش میکرد ،بعضی از همنوردان ترانه های محلی کوه را می خواندند و به کوهنوردان روحیه میدادند بخاطر مه آلود بودن هوا از دیدن مناظر  اطراف محروم بودیم ،با لاخره با یاری خداوند متعال و همت همنوردان ساعت 10 به پناهگاه رسیدیم ،استراحت کوتاهی کردیم دو نفر از همنوردان به همراه چند نفر دیگر از گروههای مختلف به  پائین بر گشتند بقیه بلافاصله آماده حرکت به طرف قله شدند،حر کت تا قله در یک سر بالایی تند با برف سنگین بود –همه به نوعی در تلاش بودند و به همدیگر کمک میکردند بالاخره با تلاش فراوان در یک مه غلیظ، قله ساعت 35/11 زیر پایمان هموار شد واین صعود را به همدیگر تبریک گفتیم ،بعد از عکسبرداری و کمی استراحت در دسته های کوچکتر به سمت پایین کوه سرازیرشدیم بعد از گذشتن از پناهگاه و ادامه مسیر در ساعت 30/3 به آبگرم اسب فروشان رسیدیم – از طرف هیئت کو هنوردی سراب از ما با چای و کلوچه پذیرای شد بعد از رفع خستگی بلافاصله سوار میتی بوس شدیم و ساعت 4 بعد ظهر بطرف مراغه حرکت کردیم – برف نم نم شروع به باریدن کرد و باعث کولاک شدید در جاده شد که توام با ترافیک و حوادث در جاده بود بطوریکه مسیر4 ساعته را ،6 ساعته طی کردیم ولی خدا را شکر همگی سلامت در ساعت 10 به مراغه رسیدیم  در آخر از تمام مسئولین هیئت کوهنوردی سراب که برای برگزاری این صعود زحمت فراوان کشیده بودند تشکر و قدر دانی میکنیم مخصوصا از راهنمایان صعود آقایان حمید ناصری محمد جلالی، ساختمانی و دیگر عزیزان .به امید صعودهای بهتر و همبستگی و اتحاد بیشتر .

همیشه خوش باشید در پناه خدا

اسامی شرکت کنندگان در این برنامه آقایان :

1- شاهین اسکندری  2-غلامرضا صافی (سرپرست)  3- حسین تاریوردی پور(کمیته فنی )

4- ناصر صافی  5- علی روحانی  6- علی محمدزاده  7- مهرداد آقاپور   8- آرش امن زاده  9- سجاد سعیدی  10 -فرشاد دادفر

بزگوش

ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط روابط عمومي دفتر مراغه در شنبه 1389/11/30 و ساعت 18:24 |
-این صعود بمناسبت ایام دهه مبارک فجر و به یاد و بزرگداشت کوهنورد و مربی زنده یادفرشاد خلیلی خوشه مهر و سایر کوهنوردان جانباخته در حادثه بهمن سال گذشته صورت گرفت .
.همانطور یکه مستحضرید برای یک صعود موفق لازم است قبلا چند صعود پله ای انجام گیرد تا کوهنورد آمادگی لازم را داشته باشد که بتواند فشار ارتفاعات جهار هزار متری را تحمل بکند.لذا همنوردان تمرینات لازم را داشتند و به چند قله کوچکتر و بزرگتر صعود کرده بودند و این امادگی  را داشتند که طبق زمانبندی جدول شش ماهه دوم سال 89 در برنامه صعود به قله توچال شرکت کنند. هماهنگی های لازم از جمله خرید بلیط قطار و رزرو جا در پناهگاه صورت گرفته بود . همنوردان راس ساعت 4:20 بعد از ظهر مورخه 13|11|89 در ایستگاه قطار مراغه آماده و سوار قطار شدند. قطار به موقع به سمت تهران حرکت کرد . ساعت 5 صبح مورخه 14|11|89 به تهران رسید بعد از خوردن صبحانه  عازم سر بند شدیم. بعد از رسیدن به سر بند در میدان کوهنورد بلا فاصله لباس های گرم پوشیده شد و آماده حرکت به طرفه پناهگاه شیر پلا شدیم. راس ساعت 9 از مسیر پس قلعه به طرف پناهگاه حرکت کردیم. هوا ابری بود و از آفتاب خبری نبود در یک صف منظم در زیر بارش نرم نرم برف در حرکت بودیم که یک دفعه رعد وبرق آرامش همنوردان را به هم زد احساس خطر می کردیم با وجود این در حرکت بودیم. هوا نسبتاٌ سرد بود و احساس سرما را در انگشتان دست و پا و سر و صورت داشتیم با تمام این توصیف هابا عشق به طبیعت کوهنوردی مخصوصاٌ در زمستان تمام مسیرهای فنی زیر آبشار دو قلو بدون اتفاق پشت سر گذاشته شد ساعت 11:45 به شیر پلا رسیدیم. اتاقی در اختیارمان گذاشته شد و مشغول استراحت و خشک کردن لباسهایمان شدیم. بعد از صرف ناهار فرصتی شد چند عکس یادگاری از محوطه دور و  اطراف پناهگاه و طبیعت زیبای آن گرفته شود. جهت صعود فردا به استراحت کافی نیاز داشتیم لذا مختصری شام خوردیم و بعداٌ آماده خوابیدن شدیم. مورخه15|11|89صبح  ساعت 5  از خواب بیدار شدیم کمی صبحانه خوردیم و بلا فاصله کوله پشتی ها را آماده کرده راس ساعت 7 به طرف پناهگاه امیری به حرکت افتادیم. راهنمای مسیر آقای محمود حسینی زاده ممقانی از گروه کوهنوردی خانه کوهنوردان تهران بودند که ما را در این برنامه همیاری می کردند. هوا به ظاهر صاف وافتابی بودوگروه در یک صف منظم در حرکت بودیم .نرسیده به پناهگاه امیری وزش باد سرد تواًم با کولاک برف همه را دچار مشکل کرده بود .وزش باد به حدی بود . وسایل تعدادی از همنوردان از قبیل زیر انداز و کلاه ودسکش را باد برد و خیلی از کوهنوردان دیگر از ناحیه دست وپا وسر و صورت دچار مشکل سرمازدگی شده بودند ولی بااین وجود این عشق به صعود بود. که ما را به مبارزه با سرما و کولاک تشویق کرده بود. با تمام سختی ها بلاخره 9:30 به پناهگاه امیری رسیدیم در پناهگاه ضمن استراحت چای و بیسکویت و کمی میوه خوردیم . بعداٌ پوشش  را تقویت کردیم و آماده حرکت به طرف قله شدیم در مسیر صود خیلی از کوهنوردان دیگر در تلاش رسیدن به قله بودند .

وزش باد بعد از پناهگاه امیری شدید شده بود و خیلی از کوهنوردان به خاطره شرایط بدی هوا مجبور شدن از صود به قله صرف نظر بکنند چون واقعاٌ احساس خطر و سرما زدگی میکردند و تجهیزات درست و حسابی نداشتند . وزش باد وکولاک به حدی بود .که پناهگاه در قله فاصله 100 متری دیده نمی شد. در فاصله ۲۰۰ متری قله سرپرست گروه با توجه به شرایط اقلیمی نا مساعد و نفوذ آب به کفش یکی از همنوردان دستور برگشت دادند ولی متاسفانه سه تن از اعضای گروه (الف عبادی - ج  عبادی - ن حسینی )از دستور سرپرست سرپیچی نموده  و اقدام به صعود کردن و  ساعت 12:20 به قله رسیدند.
 بقیه بلا فاصله به پایین برگشتند .مسیر برگشت از دو راهی به طرف دره اوسون بند یخچال بود . هر چقدر ارتفاع کم می کردیم از باد و کولاک کاسته می شد ولی مه به قدری متراکم شده بود که 10 متری دیده نمی شود .
 در ساعت 3:30 در یکی از رستورانهای بین راهی بند یخچال ناهار را صرف کردیم .  و ساعت 10:45 شب سوار قطار شدیم و صبح ساعت 10:20 مورخه 16|11|89 در مراغه بودیم و از این که صحیح و سلامت پیش خانواده برگشته بودیم از خداوند متعال سپاسگزار یم.
      درانتها از تمام دوستان و همنوردانی که ما را در این برنامه کمک کردند تشکر و قدر دانی میکنیم
 نفرات شرکت کننده در این برنامه :
1- غلامرضا صافی (سرپرست گروه)
2- شاهین اسکندری
 3-رحیم الفائی
 4- اسلام عبادی
5- جعفر عبادی
6- ناصر حسینی
7- علی محمد زاده (فیلم بردار )
8- ناصر صافی  (عکاس)
9- فرشاد اسکندری (امداد گروه)
 10- حسین تاریوردی پور (مسئول فنی)
 11- محمود حسن زاده ممقانی(راهنمای گروه از خانه کوهنوردان تهران)

ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط روابط عمومي دفتر مراغه در دوشنبه 1389/11/18 و ساعت 16:31 |
89/11/8 گزارش برنامه  ی کوهپیمای کوه لیلی باشکربه در گاه خداوند تعالی برنامه از قبل تعیین شده انجمن کوهنوردان ایران  نمایندگی مراغه در روز جمعه مورخه 89/11/8با سرپرستی بهنام پاک نیا و همکاری 11نفر از اعضای گروه پشت سر گذاشته شد گزارشی برنامه: روزجمعه ساعت 6/35دقیقه بود که با 12نفر از اعضای انجمن با مینی بوس به طرف کوه لیلی حرکت کردیم از آن جایی که سرپرستی گروه را آقای محمد رضایی به عهده داشتند ولی با پیش آمدن کاری واجب ،سرپرستی گروه را به آقای بهنام پاک نیا سپردند .ساعت 7/05 دقیقه بود که به فاصله ی5 کیلومتری کوه لیلی رسید یم ،با هماهنگی سرپرست گروه از مینی بوس پیاده شدیم و برای گرم کردن بدن به مدت 15 دقیقه مشغول نرمش و کشش بدن شدیم بعداز اتمام حرکات نرمشی شروع به حرکت و کوهپیمایی کردیم که ساعت 8/05 دقیقه بود به پای کوه رسیدیم در طول صعود قله مکانهای بودند که حدود 80 سانتی متر برف باریده بود .ساعت 9/45 دقیقه بود که به قله رسیدیم و به علت سرد بودن هوا لباس گرمتری پوشیدیم وبعد مکانی را در پشت سنگها برای صرف صبحانه پیدا کردیم مدت صبحانه  حدود 30 دقیقه طول کشید و در آخر ساعت 10/40 دقیقه بود که به سمت پایین حرکت کردیم در این میان با هماهنگی اعضا و سرپرست مسیر برگشتی را از داخل روستای لیلی انتخاب کردیم و به محل تعیین شده رسیدیم. در پایان آقای بهنام پاک نیا اعضای گروه را در خصوص مدیریت زمان در کوهستان مواردی را بیان نمودند سپس سوار مینی بوس شده و به مراغه برگشتیم . اعضای شرکت کننده 1-     غلامرضا صافی 2- شاهین اسکندری 3- اسلام عبادی 4- قادر عبادی 5- علی روحانی 6- بهنام پاک نیا 7- سجاد سعیدی 8- ناصر صافی 9- عارف ذولفقاری 10- رحیم الفائی 11- مهرداد آقاپور 12- فرشاد دادفرنیا